lördag 23 juli 2011

Utflykt

Igår kom vi så äntligen iväg, jag och min mamma.
Det är inte så jättelätt att hitta en tid som passar för en pensionär
som har upp över öronen med trädgårdspyssel varje dag.
Vår resa började i Alseda där vi besökte



Precis när jag kom innanför den gula dörren så blev det som ett
sug, ett sorts vakum och jag slungades tillbaka genom tiden.
Jag älskar verkligen denna gamla lanthandelsstilen.

Jag ser hur människor från förr är klädda, vad de handlar och hör vad de
pratar om.
Några hälsar på mig genom en kort nick, andra följer mig med blicken och
undrar vem jag är.


Alla dessa underbara "pryttlar" som är på rätt plats i rätt tid gör att jag
faktiskt upplever det som en tidsresa. Det är nostalgi på hög nivå!


När jag passerar dörren och går ut på grusplanen, virvlar jag liksom
runt i tidsklockan och är sedan tillbaka i nutid. Får gåshud när
jag tänker på min tidsresa. Kolla nästa gång du har vägarna förbi om
du också upplever samma sak som jag gjorde.



1 kommentar:

  1. Känner precis igen mig, underbart ställe. Kul att ni kom iväg till slut!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...