onsdag 10 augusti 2011

Rock it!

Vi tog Elias och guran med oss till Helges Håla för att kolla
upp glappet i kabeln till basgitarren.
En skön snubbe som vet vad han sysslar med och får t.o.m. mig
att önska att jag kunde jamma med en elgitarr.
Vi kallar honom för Helge, men min bror blir snart galen på oss och
försöker förklara att han heter Janne i förnamn och Helge i efternamn.
Men det är så invant nu så han får fortsätta att heta Helge!


Några minuters "meckande" å sedan var guran klar för ett riff.
Elias inhandlade även en väska och en stämapparat då Helge höll på att
falla av pallen när han undrade om Elias kunde stämma sin gura.
Stämma den? Vi vet inte hur man gör så den är nog ostämd säger Elias.
OM den var!
Man börjar ALLTID med att stämma sin gitarr, sedan spelar man förklarade
Helge. Sagt och gjort en stämapparat inhandlades.
Jaha, nu sitter jag bara här och väntar på att Elias ska bli en stor
artist inom hårdrocksvärlden och spela både bas och elgitarr.
Jag gillar ljudet av en riktigt rivig elgitarr......ska nog lära mig att
köra en så´n.

2 kommentarer:

  1. Hörde att Journey behövde en bassist men han vill väl inte lira med sådana halvfigurer :)

    SvaraRadera
  2. Haha, han skulle nog gå med på det om de trugade en aning. Elias kanske måste öva lite bara först och just nu försöker vi leta på youtube HUR man spelar bas:):) Det är ju inte så jäkla enkelt.......

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...