lördag 14 januari 2012

Fantasi


Härom helgen när hela familjen var ute TILLSAMMANS på långpromenad, så
tog jag kameran med mig. Att få gå i skogen är ju en lyx, som vi
faktiskt tar för givet. Min familj däremot tror jag inte uppskattade
just den här promenaden lika mycket, de hamnade alltid långt före
och fick väntar på mig.

Men varför blir det så här då?
Jo för jag ser bilder överallt i naturen, stannar, kollar, tar kort, funderar
och fantiserar. Jobbig, helt enkelt!

Vad ser du för bild i det här gamla ek-trädet?
Ser du det jag ser?
Klickar du en gång på bilden, blir det lite större.


Jag ser ett rådjur.
Ett stort rådjursöga, hornen, nosen och kroppen.


Dagens ordspråk

Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskap är begränsad till allt vi vet
och kan förstå, medan fantasi omger hela världen, och allt
som någonsin kommer att vetas eller förstås.
"Albert Einstein 1879-1955"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...