torsdag 12 januari 2012

Utmaningen


Har fått en utaming av Helena att svara på dessa frågor här nedan.

Ja det lilla man inte redan vet om mig, det kommer här.
Skrämmande tanke, eller hur!?
Men ändå så fortsätter du?
Du är inte dålig som bara vågar!
Lämna gärna en kommentar, chockad eller ej:)
1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Jag försöker att minnas, men kan inte komma på något jättespännande.
Livet rullade på med småbarn, jobb, fritid, sova, äta och drömma.
 
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
 Skottade en massa snö
Var på skidskola med yngste sonen och åkte en hel del skidor med familjen

(3) FEM SNACKS DU GILLAR
Tar inte med de fem jag gillade för ca 4 år sedan, då jag
numera äter LCHF:) Men idag ser det ut cirkus så här:
ostchips
mandel
oliver
grädde med hallon
fetaost

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Flickan från Backafall - (Fick lära mig inför skolresa till Ven)
Sommartider - Gyllene Tider
Så skimrande var aldrig havet - Evert Taube
Sanna vänner - Carola
Like a prayer - Madonna
 
(5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:

Boka en, nej två, nej tre, nääää flera resor för mig och min familj.
Betala av eventuella skulder.
Lägga upp ett smart sparande till mig och min familj.
Starta en sorts hjälpfond för djur som behöver skydd från människor som inte är snälla.
Köpa ett hus i Italien

(6) FEM DÅLIGA VANOR
 
Oroar mig långt innan och helt i onödan, verkar det som
Vill lära mig mycket och tycker att jag lär mig för sakta
Sätter gärna en "dead-line" som är svår att hålla, men testar i alla fall och klarar det.
Ropar ner till källaren där barnen sitter medveten om att de INTE hör, men tror att de hör i alla fall.
Måste kolla SMS och mail DIREKT när det pinglar till.
 
(7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Fotografera
Planera nästkommande resa, det är halva resan ju!
Prova nya röda Italienska vinsorter
Umgås med vänner, familj och hunden
Spela teater och spela apa:)
 
8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

Kort åtsittande tubklänning
Djurpälsar
Obekväma skor
Stickiga acrylkläder
Sockeplast:) 
 
9) FEM FAVORITLEKSAKER:
 
Canon EOS 500D
Datorn
Photoshop
Min ritplatta Bamboo
Vetepåsen

10) NÅGRA PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

1 kommentar:

  1. Vad kul att läsa Martina. Du har alltid en härlig gnutta humor i det du skriver:) Kramar

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...