måndag 30 januari 2012

Tillökning i orange


Det är märkligt hur ödet kan styra ens vägar.
Det började med den lilla vasen, som fanns kvar i huset
när vi flyttade in för massor av år sedan. Det visade sig vara en Åseda vas.
 För ett tag sedan hittade Patrik den stora på
Tradera och den kom "hem" till oss.
Jag tror att det var så som vårt intresse för Åsedaglas började.

Nu har vi fått tillökning av stor skål med lock och den passar så
himla bra till vår oranga samling.
Det är mamma som har haft den i sina gömmor, säkert sedan den
tiden då hon jobbade på Åseda Glasbruk på 70-talet.
Häftigt, en klenod som säkert kan berätta många historier när den
börjar att tala, för det tror jag att den kan.




Vi bockar och bugar, tack mamma!







4 kommentarer:

  1. Jul - och riktigt snygga! Dessutom precis perfekt timing, orange är "årets färg" 2013!!
    Vi hade en sån där vas, fast mörkt blå, i mitt föräldrahem. Tyvärr kunde man ju inte ta hand om alla fina 60-tals grejor, så den såldes tillsammans med en massa annat. b l.a. en hel servis Berså (gillar inte grönt). Men just då kände jag inte för att ta hand om en massa arvegods, det kändes alldeles för jobbigt.

    SvaraRadera
  2. Grattis till tillökningen!:) Vad kul att ni har en liten samling av Åsedaglas. Kram:)

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte alltid som man har plats varken i hemmet eller livet för att ta hand om just arvegods när den tiden kommer. Man vill ju liksom "känna" för just den saken som man kanske samlar på. Jag älskar Berså, har en liten kaffeservice som jag har fått ärva av moster:) Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Tack Helena! Ja nu börjar det allt att bli en liten samling:)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...