torsdag 2 februari 2012

Lättad


Just nu känns det så himla skönt!
Känns som om jag har deltagit i en Triathlon, om och om igen de senaste
veckorna.

När Pepsis envisa öroninflammation inte gav med sig fick jag bestämma mig
för om vi skulle göra ett allergi-test, eller inte.
Jag vet att jag sa till "Vettisen" att jag kanske får veta något som jag inte vill veta, men å andra sidan måste vi kolla upp vad det är som gör att
öronen krånglar hela tiden.
Å jag fick veta något som jag kanske inte ville veta, något som skrämde mig rejält.
Han är kvalster-allergiker.
Han reagerar på husdammskvalster och förrådskvalster. Va fasen!!
Kvalster av alla allergier, vem har inte ett eller annat kvalster hemma hos sig??

Ungefär där rullade jag ner rullgardinen och gick in i mörkret. Läste igenom
testresultat och tre sidor information och började Googla på allt
om detta. Rullgardinen åkte så långt ner så jag inte fick upp den igen.
Rejält deppig och med rullgardinen fortfarande långt nere åkte vi in på
ett återbesök idag till "Vettis".


De här kvalsterna, eller själva allergin gör så att Pepsi har/får ett sämre immunförsvar.
Det kan visa sig genom envisa och ständiga öroninflammationer, klåd, och dålig hud, tassar som kliar och så börjar det eviga slickandet som sätter igång
ett stort eländigt hjul. Nu är Pepsi kollad och har i alla fall som läget är nu
fått en OK stämpel i rumpan. Det är än så länge bara öronen som ställer
till det och vi behöver inga mediciner mot allergin......än i alla fall.

Vi har gjort allt vi har kunnat efter konstens alla regler, och numera
jagar jag inte längre änglatofflor (dammråttor) utan enstaka kvalster med
golvmoppen för här våt-torkas det ofta nu för tiden. De jäklarna
ska inte få ge sig på Pepsi, här ska krigas även om vi inte
får bort alla, så ska de inte få någon rast eller vila.

Det är som med alla allergier, man vet inte hur det utvecklas eller
hur det kommer att bli framöver, men jag håller tummarna
för att vi klarar av att hålla Pepsi frisk så länge vi bara kan.
Rullgardinen fick sig ett ryck och upp for den igen!






2 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt! Det är ju jättejobbigt när ens små älsklingar blir sjuka - och en allergi är ju aldrig kul. Men...som du våttorkar så måste det det helt klart bli bra eller åtminstone betydligt bättre!!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja här våttorkas det, och ny mopp har jag också köpt. Kan ju inte skada att ha det lite rent kanske:):)
    Ha det bra Susie!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...