tisdag 28 februari 2012

Utan mig.


Sketafuskigt, säger jag bara!!!
Matte kränger på sig de där brallorna, ååå de där skorna och
sedan den där jackan...
Hon ska ut och jogga och säger; Matte kommer snart tillbaka.
Va???!!!
Hon tar inte med mig!

 
Vad händer?
Kan tyvärr inte ta med dig, säger hon också.
Du kan ju få lära dig att längta eftersom du ibland inte alls är så pigg på
att följa med på tidig sommarjogg i skogen, säger hon och skrattar.
Mina öron hänger längre och längre ner, hon menar allvar.
Jag får stanna hemma, suck.
Det är ju inte så att jag inte får komma ut, nädå inte alls.
Lillhusse gick en långrunda med mig direkt efter skolan och sedan tar
husse med mig på en långpromenix på kvällen.
Men att inte få följa med matte, det är inte mätbart ens en gång.

Är väl inte mitt fel att jag vill "läsa tidningen" när jag är ute.
Matte påstår att hon springer snabbare än mig, att jag stannar för ofta
och luktar för mycket. Tsssss - jag kan minsann springa snabbare än
vad hon kan. Visa mig en kisse så ska du få se!!




6 kommentarer:

  1. Ja, är det inte trist när dom går ut t.ex. till brevlådan eller ska hacka is på infarten och lämnar en kvar inne. Här är det väldans jobbigt just nu eftersom det bor två kalaspinglor (en strävhårig tax och en dvärgpudel) 400-500 meter härifrån och dom längtar efter mig! Det märks faktiskt ända hit och är man en liten avelshane så ska man väl få göra sitt jobb, eller hur!? OK, dom är inga Podengos så matte säger att det är otänkbart. Men...tänk vilka vansinnigt söta valpar dom här tjejerna skulle kunna få!!
    hälsningar Santos

    SvaraRadera
  2. Åh du är en sån du Santos, ja en sån där avelshane. Nä du vet jag är en blandis och sedan är jag opererad (kastrerad) så det där med tjejer dä ä som dä ä:)
    Har nyss varit ute i skogen och nu är jag nyduschad. Ska knaga lite på mitt märgben nu.
    Kul att träffa dig Santos!

    Skall-hälsningar
    Pepsi

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på din hund! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är jag söt, eller hur?!
      Jag tackar för kommentaren!
      Pepsi

      Radera
  4. jag måste säga att säga det att det är säkert mitt fel att du villl läsa lite för mycket för snart mycket snart ska jag till med det där som min mamma tycker är skiit jobbigt ... så jag luktar ju jätte mumsigt nu ... :)))

    men nu äntligen så börjar det ju vara så där härligt ute ..så t.o.m min mamma vill gå ut .....ingen risk att hon ska slå halvt ihäl sig ( det säger hon heeeela tiden att...lugn ..lugn..så inte så fort det är ju halt ..jag kan ramla ...) men nu så ska jag med få gå lååånga härliga rundor !!!

    och vi kan ju boka en dejt sen när jag inte luktar så där himla gott !!!....för det är väl klart att även om du nu är opererad så kan jag väl locka dig på villospår !!???

    pööösss Doris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja du vet Doris, jag är ganska lugn av mig, ibland lite ättrig säger matte:) Jag läser tidningen om allt lokalt som händer, och vem som har gått om mig i rang, kanske att någon inte mår så bra i magen, någon har pinkat högre än vad jag kan på stolpen.....ja allt sånt där du vet Doris:)
      Klart vi kan ta en date framöver, skulle vara kul!!

      Många skall och pöööösss!
      Pepsi

      Radera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...