söndag 4 mars 2012

Hipp,hipp!!

Nu är det bekräftat!
Åren går!

Elias snart 14 år frågar kusinerna;
-Hur mycket fyller ni idag?
-Vi fyller 9 och 6 år svarar Moa.
-Oj, vad stora ni har blivit på en gång!!

Där satt den!

Japp de "små" fyllde idag ganska många år och det kanske
ger mig en fingervisning om att jag kanske inte är 28, utan mer
32 år ung (blink, blink).



De hade stort kalas i nyrenoverat hus. Så himla fint så man blir sådär sjuk
och bara vill börja renovera. Öppen planlösning, modernt, nytt å helt
underbart, suck. Kan lätt se mig själv gå omkring där på en fest
med ett glas i näven och hänga runt bardisken.

Det är ju sketafarligt att åka hem till folk som har gjort en totalrenovering.
Man svävar liksom iväg och tappar greppet för en stund.
Näpp, nu får jag skärpa mig!
Man ska ta sikte på vägen längre fram så att man inte halkar av banan
så att säga. Nu är jag tillbaka i verkligheten igen.
Tack och lov!! 





5 kommentarer:

  1. Jag känner igen det.. både med att åren går och att man vill sätta igång och börja röja och renovera efter man vart hos någon som nyss renoverat något... ;)
    Vi får ta en sak i taget! :)
    Kram
    Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det, en sak i taget:)
      Ibland har man bara svårt att sortera allt i hjärnan och att man vill ALLT på en gång:)

      Kramizar!

      Radera
  2. Javisst kan man bli galet renoveringssugen när man är hemma hos de som har det nytt och rymligt! Jag hänger med på den där festen det låter lockande att mingla runt där i det fina huset:))

    Du har inte glömt smaken helt av kanelbullar då? Spännande att se vad dina bullar kommer att innehålla.
    Kramis:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se till att vi får inbjudan till festen Helena, så minglar vi runt lite tillsammans:)

      Ja jag måste nog prova att baka några LCHF-bullar framöver. Tror nog att det kan bli bra.

      Kramizar!

      Radera
  3. Då är det bara på att vänta in LCHF-bullarna här snart:)
    Kul att du gillade tipset om tårtbilderna. Jag tror att du även kan skicka med ett eget foto på den bild du vill ha.

    Kramisar:)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...