tisdag 6 mars 2012

Nyhet


Ja, det ska ju vara nyttigt att lära sig nya saker, och framför allt ska det vara roligt att lära sig nya saker.
Jag tror att jag kommer att tycka både och om
den här nyheten.

Våra vänner från Hamburg (Tante Doris & Onkel Manny) gav oss
den här kartongen och förklarade hur det hela går till.




Man dukar alltså med en flaska till varje "bordskuvert".
 Fina ord jag använder, eller hur - (å jag ler).
När någon (kanske gästen) knackar med flaskan i bordet, ska alla
gemensamt knacka tillbaka med sin egen lilla flaska, 
 och sedan kommer det svåra:
Öppna den lilla skruvkorken och med ett svep dricka ur de små dropparna.

Känns som om det kunde bli en kul och lite annorlunda fest!





Ja, jag är alltid öppen för att lära mig nya saker, så även med detta.
Ska bli spännande.
Det känns som om det kunde bli en hel del sång där emellan
knackningarna.

Vielen Dank, Tante Doris und Onkel Manny!!



2 kommentarer:

  1. Allt som gör en festg roligare är helt klart välkommet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det så Susie::)
      Knack, knack!

      Radera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...