onsdag 14 mars 2012

Åskmoln

Ja vad ska det handla om idag då, kan man ju undra när titeln heter "åskmoln"
Jo, det var en gång........

Näää, så här var det.
Jag hade egentligen inte alls tänkt skriva om det, men så gick jag igenom lite foton och
hittade detta passande foto och började faktiskt att skratta.

DAGENS FOTO - rätt och slätt!

Idag var det en riktigt skitdag och något gjorde att jag retade upp mig rejält.
Ganska rejält faktiskt och kunde väl inte riktigt släppa det.
Utan att jag egentligen hade planerat det, eller ens haft en tanke på att ge mig ut och
springa en riktig långrunda i skogen - upptäcker jag att jag trots allt
är ute och springer tillsammans med Pepsi.

Jag känner mig som ett åskmoln och "mötlar" (muttrar) för mig själv där jag springer.

Riktigt irriterad tar jag ut stegen, plågar mig själv och tänker tanken att
snart borde jag bli så trött att hjärnan slutar att fungera.
Jodå, i slutet av 45 minuters joggen så slutar äntligen hjärnan att fungera och det känns
som att öppna alla fönster i huset på vid gavel - tvärdrag!
Så skönt att rensa ut hela åskmolnet, att känna sig tom i hjärnan och upptäcka
att det som jag nästan trampar på är min egen tunga som hänger långt ner i backen.

Men nu så känns allt bra igen och det är lá en himla tur!



Så här såg himlen ut en dag förra sommaren innan ett kraftigt åskoväder drog över byn.








2 kommentarer:

  1. Jaa du vi har våra skitdagar ibland. Tack för peppningen!!!
    Jag får va glad att inte Patrik kom med stora brandbilen när jag hade min lilla brasa i köket:)..hihi Men fy sjutton vad det luktar bränt här inte, trots ständigt vädrande.

    Ha nu en fin och skön helg. Du hade ju tur att få med några italienare hem nu till helgen. Hoppas de smakar!
    Kramisar

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...