söndag 11 mars 2012

Firad


I går den 10 mars firade vi mamma på sin speciella dag.
Vi blev bjudna på stor kalkonmiddag och jag tror att jag fick den goaste delen av
den smarriga pippin, lårbenet, mumsigt värre!!

Killarna passade på att mata i sig potatis då vi aldrig äter det här hemma och
skolans potatis tydligen inte är ätbar - enligt dem själva.

Jublilare fick ett presentkort till Plantaget och har nog redan börjat planera ett inköp där.
Är ju ett roligt ställe att handla på och nu när vårsolen är och hälsar på så
börjar ju inspirationen att flöda.


Påskliljorna blommar i fönstret och i köket står kökschefen och
skär upp kalkon till middagen.


 
 
 
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Hoppas ni hade en trevlig födelsemiddag!! Helstekt kalkon är ju jättegott och jag gör det inte säskilt ofta. Det tar sin lilla stund att få den klar. Killarna är nog också nöjda som fick lite potatis i sig:)

    Kramar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elias tror jag uppskattade potatisen mer än själva jordgubbstårtan:)

      Radera
  2. Jag blev lite chockad när jag läste att ni aldrig äter potatis - min gubbe äter säkert 3-4 kg i veckan alldeles själv. Han äter dock aldrig pasta och ris eller liknande, däremot MASSOR av sallad och grönsaker. Men...så kom jag på, LCHF-dieten tillåter förmodligen inte potatis!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inga potatis här inte:) Visst någon gång ibland önskar sig killarna potatis eller pasta och då får de det. Men jag är faktiskt så känslig så skulle jag äta potatis så skulle jag både bli sugen på mer kolhydrater och sedan över natten gå upp flera kilon. Jag är ett medicinskt fenomen (skrattar och skojar lite). Dessutom skulle jag få ont i magen och må allmänt dåligt nu när jag har "avgiftat" mig. Jag mår så bra nu sedan jag började med LCHF så jag väljer att aldrig gå tillbaka till att äta allt som kom i min väg. Det är mer en livsstil skulle jag vilja säga.

      Radera
  3. Oh, saknar min mamma... hade ingen möjlighet att åka till Ryssland och fira hennes 60-årsdag i höstas... men i sommar ska jag och dottern åka och hälsa på mina föräldrar och min mans släkt... han får stanna hemma och vakta hunden...
    ha en fin söndagskväll!
    kram
    Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad tråkigt att din mamma inte bor i närheten. Förstår att du saknar henne mycket! Vad synd att ni inte har någon som kan ta hand om hunden så att ni kan åka hela familjen. Ni får skicka hit hunden med post så får han/hon vara här istället:)

      Kramizar!

      Radera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...