lördag 24 mars 2012

Volfram


Idag har vi överraskat mina föräldrar som firar
VOLFRAMBRÖLLOP.
Jösses säger jag bara, de är ju unika med tanke på att de firar
56 gifta år tillsammans.

Pappa gjorde sitt eget lilla "statement" vid kaffebordet:
- att det visst inte alltid hade varit lätt alla gånger,
men att vi fem barn hade varit det mest svåra att ro i land, av dessa två saker.


Åja, jag VET att jag minsann var lättast av dem alla, mina bröder var de allra svåraste
att fostra, jag däremot var rena drömmen. Ok då, jag gjorde vad jag kunde med tanke
på att vara ensam tjej och då också minst och svagast, mest synd om, fick aldrig
vad jag ville.......listan kan göras låååång - ha!
Ojdå, där slirade jag iväg, det ska ju handla om mina föräldrar idag.


Här tar pappa för sig av sin andra stora bit från mammas egenbakade jordgubbstårta.
Vi kom ju förbi sådär utan att föranmäla oss och det blev bara en pyttebit
kvar av tårtan.





3 kommentarer:

  1. Haha Du var svårast. Vi var fyra bröder som fick hjälpa mor och far att fostra dig. :) Ja jag vet. Vi nådde inte hela vägen fram. Men det var heller ingen lätt uppgift.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tssss, vet inte ens om detta är värt att kommentera.
      T.o.m rektorn på Åsedaskolan hoppades att jag inte skulle gå i mina bröders fotspår - det säger ju en hel del, haha!

      Radera
  2. Ojdå, det var inte dålig att de varit gifta i 56 år. Ett stort gratis till dem.
    Hoppas du haft en bra helg! Kramar:)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...