lördag 7 april 2012

Åseda-lykta

Denna skönhet fick jag av Patrik.
Han såg den, budade och gav sig inte - den skulle tillbaka till Åseda!
Å så kom den, och nu pryder den tillsammans med sina kompisar den oranga Åseda platsen
på TV-bänken.


 
Nu visade det sig i veckan att jag har en jobbarkompis som också är såld på glas från
bl.a just Åseda. Som tur är spanar han även in glas från andra närliggande glasbruk så att
vi slipper att slåss om samma saker.

 

Det oranga skimret från lyktan sprider en behaglig värme på kvällarna och
det ger en extra liten glädjepuff i vardagen.





5 kommentarer:

  1. Så blir man sådär avis igen då ... Fin samling du fått till !!!:)) jaha få jag med nu då ge mig ut på jakt !!:)) //Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!
      Nä inte ska du väl ut och jaga, du har så fina saker redan.

      Kramizar!

      Radera
  2. Oh så snyggt och varmt med orange färg! Ligger Åseda i Småland?
    Ha en fin söndag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Åseda ligger mitt i djupa Småland.
      Tar ca 1 timme till Öland och ligger söder om Vetlanda och nordost om Växjö - på ett ungefär:)

      Åseda var förr en (av många kringliggande) glasbruksort.

      Radera
  3. Härligt med lite besök i Småland :) Hoppas ni får en mysig söndag..

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...