torsdag 5 april 2012

Glá Påsk

Man säger mig att det är Påsk.
Förra året blev jag ju verligen poppis hos matte kan jag ju bara säga........NOT!

Hon sätter sådanadäringa fågelfjädrar ute i några pinnar i en kruka och
de jäklarna vippar så roligt i vinden.
Jag satte istá att försöka fånga dem och när jag nästan var färdig med mitt
fjäderfä-race kommer väl matte ut och börjar härja med mig.
Hon menade på att det inte var svårt att se vem som var den skyldige, för det
hängde visst färgade fjädrar ur mingipan på mig.

I år fick jag fullständig information om vad som skulle hända OM jag bara
tänkte tanken att döda fjädrarna.
Jag jagar katterna istället!


Ägg, jag älskar ägg!
Ibland får jag en rå äggula i min skål och då är det en lycklig stund vill jag säga.
Det absolut bästa jag vet är vispad grädde.
När elvispen går igång kastar jag mig upp och rusar in i köket för att få mig lite grädde.

Matte säger att inget funkar så bra som inkallning med en elvisp eller osthyvel.
Tsssss, vet inte riktigt vad hon menar med det.

Men hur eller hur så önskar jag och resten av familjen

Glá Påsk
Happy Easter
Frohe Ostern
Buona Pasqua







4 kommentarer:

  1. Glad påsk på dig och din fina söta hund! Visst heter han Pepsi?
    Vad roligt du skriver! Skrattade många gånger när jag läste inlägget! :)
    kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lana
      Jodå, jag heter Pepsi, det är så rätt så.
      Jag brukar få göra några egna inlägg då och då i bloggen och jag tycker att det är kul!

      Voff!

      Radera
  2. Glad påsk på er hela familjen! Bra bloggat Pepsi!:)
    Kramisar:)

    SvaraRadera
  3. Å du är ju för godo Pepsi !!! Konstig mamma du har ... Undra om hon skulle säga till mig om jag kom upp och lekte lite i hennes fjädrar ... Jag gillar oxå fjäderboa!!:)) hihiiii jag hoppa du med fick leta efter ett sånt däringa påskägg !! ( ja vet du att de försöker inbilla mig att det skulle vara en hare som lägger ut dem i trädgården ...men jisses så dum är inte jag ...det hade ju jag känt på doften hrmmm..men jag låter mamma tro att jag tror det för hon ska vara lugnoch inte trott jag Doris skulle jaga den lilla kaninen !!! Hihiii Pöössss på dig //Doris

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...