söndag 26 oktober 2008

Elkablarna går varma

Kottarnas tid är förbi, och den nya dataepoken är här! Det ska LANAS i huset! DET VÄRSTA SOM SKULLE KUNNA HÄNDA JUST NU ÄR ATT STRÖMMEN BRYTS!

Jag tror att vi är den sista generationen som faktiskt lekte lite med kottar. Nu lär man sig att kottar växer på träd i skogen. Men vem vet om dessa killar kanske är sista generationen med just denna typ av datorer som vi nu tycker är så "hyperspacade".

Som allt annat i livet måste allt förberedas och kontrolleras. Det är inte alltid självklart att allt fungerar bara för att man kopplar ihop sladd med dator. Därför kan man ibland få krypa under bordet, slåss mot kablar, prova olika sladdar i olika uttag, tills det helt enkelt stämmer med elektroniken.

En mycket exklusiv gäst är inbjuden, kusin Adam från Emmaboda - det är inte alla som duger till detta party så få är utvalda. Hur länge kommer de att orka spela? Måste jag gå in och lägga mitt "veto" för att få dem att sluta? Fortsättning följer.......

3 kommentarer:

  1. Vem är han den store pojken i ljusblå skjorta och den fina frisyren. Känner igen han, kanske någon jag sett på TV

    SvaraRadera
  2. Tror att det kan vara min bror du menar - ett STORT barn. Dessutom tror jag inte han är så bra på svenska eftersom han också skriver "känner igen han" hahahaha
    Det heter känner igen honom!!!!!

    SvaraRadera
  3. hahahahahahahaha! det var redan på den tiden!



    Hur kom jag hit O.o

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...