tisdag 18 november 2008

Baka, baka liten kaka

Om jag ändå skulle ha bakat en liten kaka så hade det nog gått snabbare än vad det gjorde ikväll.
Jag handlade egentligen allt för baket redan igår för att jag skulle komma igång lite snabbare idag. Men så glömmer man ju ALLTID något och denna gång var det saffran som saknades. Jag slutade lite tidigare från jobbet för att inte hamna med alla som skulle handla mat till middagen.
Konsum i Åseda är inte stort, men jag tror nog fanken att jag gick vilse idag. Jag blev aldrig färdighandlad utan fick springa fram och tillbaka som en skållad råtta. Jag hittar inget alls på Konsum sedan de håller på att göra om i butiken. Till slut fick jag fråga var de hade gömt födelsedagskorten som jag letade efter. Vi har en kusin Eddie som fyller 4 år imorgon. Inte ens kassörskan kunde hjälpa mig och jag fick springa iväg igen. Hittade det helt otroligt i en trång gång bland konserver???????. Väl framme i kassan tittar jag på min lapp en sista gång för att se att jag verkligen hade fått med allt. Då hade jag varit där i 30 minuter för det lilla jag skulle handla. Då glömmer jag väl nästan saffran igen och kommer på det i sista stund. De förvarar ju det i kassan så att ingen får för sig att snatta det dyrbara guldet.
Elias och jag bestämde oss för att baka 30st med saffran och 30st utan saffran. Patrik bl.a. är en sådan "inte gilla saffran" person. Kan ju tänkas att det finns fler av hans sort. Fast å andra sidan är han ganska unik........näää det finns nog bara en som han.....
Elias smälte smöret, smulade gästen och satte på assistenten. Efter det slog han i huvudet i köksskåpet (olyckshändelse) och kunde inte hjälpa till mer med baket. Han fick senare vispa upp ett ägg som vi skulle pensla bullarna med.
Nu är ju de här bullarna till julmarknaden och klass 4b, men vi började att sälja direkt.
Vi sålde två påsar på en gång!
Till oss själva!!
Det luktar ju så gott i huset och vem vill inte smaka på nybakt????
Tror att jag kommer somna ganska så fort ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...