måndag 17 november 2008

Ischoklad

I eftermiddag har Elias och jag gjort ischoklad.
Jag gillar inte ishocklad och har aldrig gjort några själv heller. Varför gör du det nu då, undrar du kanske?
Elias klass 4b ska vara med och sälja lussebullar, ischoklad och knäck på Åseda julmarknad nästa lördag 22/11. Marknaden har flyttat runt lite i Åseda men nu verkar det bli nere i Gymnasieskolan iår igen. Alla barn i klassen ska baka 100st ischoklad/knäck och 60 st lussebullar. Det kommer att bli en jobbig vecka - för Elias.........
Jag hinner inte baka på fredag så vi måste dela upp baket i veckan istället. Ska jag baka alla med saffran eller en sats utan saffran, vad tycker du?
Elias hjälpte till med att placera ut formar och att framställa själva smeten. Efter det kom en kompis och han blev entledigad från arbetet. Tänk vad bra han har det! På måndagar är det bordtennis som gäller och Elias ska ta med Jesper på detta ikväll. Här spelar de konstigt nog ett hockeyspel på X-box, Elias är måttligt intresserad av just Hockey, men verkar bita ihop i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...