söndag 25 januari 2009

Idag vaknade jag mer beslutsam än vanligt!
Idag skulle jag få saker och ting gjorda - och jag är nu så här efteråt ganska nöjd och lite förvånad att jag har kommit så långt.
Tidig frukost, ja för att vara helg då alltså. Erik har match mot HC Dalen idag och de skulle samlas vid 09.00 för att åka buss . Han beställde från frukostmenyn, omelett med bacon och ost, för att ladda till denna viktiga match.
När Patrik och Erik hade åkt iväg stegade Elias, Pepsi och jag ut på en skogspromenad för att öva bl.a inkallning och kurragömma med fickorna fulla med torkade mumsbitar av blodpudding. Pepsi njöt och såg mer eller mindre ut som en blöt råtta när vi kom hem. Passade på att prova duschen i källaren för att se hur han reagerar mot detta. Det gick hur bra som helst. Tog några tag med saxen mellan tassarna när vi ändå var igång.
Sedan var det då dags för gardinbyte. Har köpt nya till "matsalen" (vet inte vad jag ska kalla det annars, men det låter lite väl pråligt). Fattar inte hur bra vecken sitter i en gardin när de är nyköpta - pressar de in dessa veck för att djävlas eller?
Sedan var det bara att ta fram slipmaskinen och slipa hurtsen, hämta färg, pensel och burköppnare. Det står för torkning nu och jag kan måla över det igen i kväll, om jag orkar.....
Jag väntar på något besked hur det går på matchen, men än har jag inte hört något. Vet inte om jag vill veta, fy, usch!
Nää, dags för en ny promenad igen.

1 kommentar:

  1. Sådant där strykspray är helt underbart att ha, särskilt på nya fina gardiner & dukar med fast-tryckta veck på... Stryckstärkelse heter det nog!
    Å du... några dubbdäck blir det inte här, inte - de får hålla sig "lugna" tills det blivit lite mjukare i backen...
    Há en bra vecka du oxå! Men vi lär väl höras via jobbet! / Cicci

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...