onsdag 11 februari 2009

Brake a leg

Jamen har det inte börjat att snöa igen.
Kom just hem från en skogsrunda med Pepsi och det har börjat att snöa och blåsa. Det är sådana stunder då man önskar att man inte behövde gå ut mer idag.
Men då har väl skolan prickat in ett föräldramöte som jag ska gå på. Jag frågade Elias om jag inte kund få slippa att gå ikväll. Men då förklarade han bestämt att vi hade fyllt i lappen att en person skulle komma och då får man minsann också hålla det. Han låter ju som mig grabben:)
Idag har barnen haft idrottsdag och de kunde välja på pulka, skridskor, vinterfiske och utförsåkning. Elias har en kompis som aldrig har åkt utförsåkning innan och valde detta, medan Elias valde pulkaåkning. Idag på morgonen när jag satte av dem vid skolan träffar han kompisen och säger lite käckt: "brake a leg" - ja för att ge tur då, förklarar Elias!
Nu när han kom hem berättade han att hans kompis hade fått åka ambulans till sjukhuset för att han troligen hade brutit benet. Nu vet inte jag om det stämmer, men lite konstigt känns det allt då "breake a leg" helt plötsligt fick en annan mening.

1 kommentar:

  1. Ja, uttrycket "breake a leg" känner man ju igen men att det ska BLI så är ju inte tanken ;o) Hoppas grabben mår bra!

    Önskar er en Trevlig Alla hjärtans dag imorgon och hoppas ni får en fin helg.
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...