söndag 29 november 2009

Det strålar en stjärna förunderligt blid......

Inga nya ljusstakar, inga nya stjärnor i vårt hem i år - det är besparingstider!
Nej jag skojar, det är inte huvudorsaken varför jag har mitt gamla krafs kvar, utan det är nog för att jag har tyckt fram tills NU att det har dugt. Hur kunde jag tycka så egentligen?
I år blev jag riktigt trött på några av mina alster som jag har i fönstrena. Det kommer ju så mycket nytt varje år och det går ju inte bara att köpa och slänga för att man har tröttnat.



Jomen så kom jag väl på att jag faktiskt har köpt en ny sak. Till vårt sovrumsfönster har jag köpt ett sådant stjärn-draperi/gardin. Det ser ut som ett vattenfall i fönstret, säger jag som är en obotlig romantiker. För andra ser det kanske mer ut som sex hängande trådar med några stjärnor på - men oj vilken trist fantasi dessa människor då har.

Idag inhandlades byggsatsen till ett pepparkakshus. Det är en sorts tradition som killarna har att bygga ihop det och dekorera det. Trodde väl aldrig att de ville ha ett i år, men det ville de visst sa Erik bestämt och högg tag i sin kartong. Jag brukar limma ihop det med smält socker så att BARA jag bränner mig och inte killarna. Bättre att jag får brännblåsor än att ALLA får det, eller hur!?

Den här kransen fick vi av våra bekanta Doris och Manny från Hamburg. Det tycker jag är lite speciell och den passar bra i vårt köksfönster. Den räknas ju också som ny för i år!




2 kommentarer:

  1. Klokt tänkt av dig, alltså att du bränner dig ;o)

    Åhh, vad jag tyckte den var fin, dekorationen som du fått. Verkligen vacker, helt i min smak.

    Själv har jag också pyntat idag. Vi inhandlade mycket nytt förra året eftersom det var vår första jul i det nya huset.

    Ha en bra vecka / Kram från "store syrran" ;)

    SvaraRadera
  2. Men va kul att hitta en till man känner igen som bloggar!! Jättefin blogg du har!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...