lördag 28 november 2009

U14 mötte Tranås hemma.

Jag kom, jag såg och vi segrade - (Alea jacta est, Julius Ceasar)

Med det menar jag att jag åkte ner till ishallen som vanligt, men denna gången satt mina %"½##fbXX#?+
glasögon på snoken framför ögonen och WOW - "jag kan se, jag är inte blind". Jag har sedan några år ett par glasögon som jag kan använda, om jag vill när jag kör bil eller kollar TV. Jag är alltså inte tvungen utan det kan jag bestämma själv. Felet är bara att jag INTE kan vänja mig vid dem och dessutom vet jag inte om jag VILL vänja mig heller.

Efter ett antal hockymatcher då jag har haft ganska svårt att se om min egen son är ute på is, så tänkte jag att jag kan ju testa och ta på mig dem. Innan har alltid min kompis Marie fått säga till mig att NU är Erik ute! Idag kunde jag hålla koll på det själv.

Matchen var inte så jättespännande då  killarna gjorde 3 mål i första perioden och det hela slutade med 8-1 till oss. Jag gillar sådana matcher då jag vet eller känner ganska fort att vi kommer att vinna det här. Jag pallar inte av nervspänningen när det är för lika och det visar sig vara attans så svårt att vinna.
Mitt hockeyordspråk är:
Det viktiga är att vinna - roligt kan vi ha efter att vi har vunnit!!!

Jamen är det inte så?
Andra ska alltid vara så pedagogiska, det är viktigt att alla i laget har roligt!!! Å se´n då?
Du som känner mig vet att jag gillar att skämta och driva vissa saker till sin spets - so please, om nu någon skulle få för sig något annat - knock it off!

2 kommentarer:

  1. heheh ja jag håller med dig !!! Det är viktigt att vinna .... osv...

    Men visst är det un´derbart när man kommer på att man inte behöver vara blind !!! så nu förtiden har jag lärt mig .. men det var svårt

    Ha en skön advent!!// Anna

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja tänk vilken skillnad nu när du även såg Erik där ute på isen.

    Vinna är viktigt, precis som du skriver roligt kan man ha efter att man vunnit. Helt rätt inställning av en hockey förälder. Det blir nog en Taifare av den grabben med en fostran att ha vinnarskalle *asg* haha, ja du är för go ;o)

    Du får ha en riktigt trevlig advent i morgon och givetvis en skön lördag kväll :)

    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...