torsdag 21 januari 2010

I väntans tider

Åhh, vad jobbigt när man går och väntar och väntar. Jag kan inte säga att jag är otålig, utan ser mig själv som väldigt tålmodig, eller också velig, beror ju på hur man ser det. Men va tusan jag är fisk och bara det är ett problem - två fiskar som simmar åt olika håll i horoskopet. Det är jag det! Men när kommer den då??? Nä inte registrerad än.

Så här står det om just fisken:
Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron.

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat.

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt. Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat…

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja.
http://www.dagenshoroskop.nu/horoskop/stjarntecken/index12.html

Det är ju det jag alltid har sagt, jag är en sökare!


3 kommentarer:

  1. hihihi , har du beställt/skaffat dig en mr ?????...

    du får väl hjälpa mig att försöka förstå hur min fungarar tro jag !!

    Jaa jag hatar allt vad vänta heter och överraskiningar .. inte riktigt min melodi !! Så jag förstår dig ..

    Anna

    SvaraRadera
  2. Väntar?? Väntar på vadå?? Ja, du har nog fattat att jag är en nyfiken person.

    Men du, när jag läser horoskopet, så känns det lite läbbigt nästan. Känns som en beskrivning på mig. Och jag som letat och sökt i min uppväxt för att hitta svar på varför jag blev som jag är, när jag inte blev som jag skulle. Allt beror tydligen på att jag är född i fiskarnas tecken :D

    Ha en underbar helg. Som sagt flytt blir det i morgon. Kontraktet är skrivet och nyckeln är fådd.

    Vi höres / Kram syrran

    SvaraRadera
  3. Anna du har rätt, jag har beställt mig en Mr Canon:)

    Eva-Lena, nästa inlägg är för att upplysa. Är du nyfiken kolla där:)

    Vad skönt att allt har löst sig så långt, är glad för din skull!

    Kramizar.

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...