onsdag 27 januari 2010

Manualer

Jag och manualer är väl kanske inget som går ihop när jag tänker efter. I vanliga fall så brukar jag trycka på alla möjliga knappar för att få något att fungera, och oftast funkar det. Ok, ibland har det ju också blivit helt fel och jag har kanske förstört grundinställningar eller ändrat på något så att det är svårt att hitta tillbaka till utgångsläget. Jag har inte mycket tålamod med andra ord.

Men så är det ju det här med min nya kamera..........
Det verkar som om att jag har lite tålamod i alla fall. Har börjat att sätta mig in i vad knapparna är till för och vad de betyder. Därmed är det inte sagt att jag fattar allt - haha!
Men här har jag en vilja att verkligen lära mig så mycket jag bara kan för att kunna fotografera de finaste bilder. Tror det kommer ta ett bra tag innan jag överhuvudtaget kan fånga en bra bild med rätt inställning på kameran. Vill gärna komma längre än att använda den helautomatiska magiska knappen.

Ja då bläddrar jag vidare till sidan 135, jaha, hur då? Men hur ska jag komma ihåg det? Provar väl då! Ok, då vet jag det - när ska jag göra så då?
Roligt, roligt, roligt - önskar jag hade börjat för länge sedan med att skaffa mig en "redi"  kamera

4 kommentarer:

  1. Haha, jag kan riktigt se dig leka med kameran. Du behöver inte vara orolig för grundinställningarna. Det finns ett sätt att tala om för kameran att den skall återgå till grundinställningarna......du hittar hur man gör i manualen :D

    Ser fram emot att sitta tillsammans med dig och leka med kamrerna. Ungefär som här man var liten och lekte tillsammans med barbiedockorna *asg*

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Det är en viktig sak som jag inte har berättat för dig E-L.
    Jag lekte ALDRIG med Barbie, jag fattade aldrig vad man skulle göra - jag lekte med bilar - hahah!

    Vad kul vi ska ha:)

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt att du fått tag i en kamera äntligen. Du kommer ha så roligt med den. Läste också att du var förkyld. Inte bra. Krya på dig och trevlig helg på er.

    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Tack Jeanette - är mycket bättre men ändå snuffsig:)

    Yes I love my camera, men jag måste bara lära mig att förstå den också. Ska bli kul!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...