torsdag 22 april 2010

Pelle

Jag (Pepsi) har en kompis som  heter Pelle. Han är en släthårig Jack Russell, till skillnad från min andre polare Teddy som är strävhårig. När jag träffade Pelle för första gången var han enorm till skillnad från mig som var en liten sketen valp. Idag är jag större än Pelle, inte mycket större, men ändå lite större.

När vi träffas ute och ska leka då kan vi hålla på i timmar. Leken går mest ut på att jag visar Pelle att det är jag som bestämmer genom att lägga mina tassar på hans rygg. Då kontrar han den lille ätterbaggen med att göra samma sak på mig. Så håller vi på i timmar om ingen avbryter oss.

Nu när jag har varit sjukskriven har jag inte fått träffat honom, men jag hörde minsann att han fick följa med och hjälpa till på Öland förra helgen. Pelle han är så jäkla snabb när han springer, ja jag är inte heller så dålig, men han är ändå snabbare. Han är också väldigt smidig och kommer alltid undan när vi kör datten för att han kan tvärvända på en femkrona.

Åh vad jag längtar tills vi får busa igen.

3 kommentarer:

  1. vänta bara Pepsi ... lilla Doris ..( jaa om hon nu kommer att få heta det ...), hon är en riktigt lite fis ännu bara 3 veckor .. men vänta gamle man ..hehhee vi kommer att busa va så säker ...hihiii

    SvaraRadera
  2. Hmm, nu vet jag inte ifall det är Pepsi eller du Martina som skriver. Men jag har svårt att se dig lägga tassarna på ryggen på en Jack Russell ;)

    Tilda har också haft en kompis hemma, Zorro. Bara det att det uppstod ett väldigt tycke, så om allt gick som det skulle så blir Tilda mor i början av Juni :/ Vet inte riktigt vad jag tycker om det hela men Fredde lyckades övertala mig ;)

    Ha det gott / Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  3. Doris....hm....vi har en bekant från Hamburg som heter Doris och jag måste vänja mig vid tanken på att busa runt med en annan Doris än henne:) Ser fram emot en ny kompis.
    Hälsar Pepsi.

    Tant Eva-Lena; då kommer du att ha fullt upp i sommar tillsammans med Tilda och de små busfröna. Matte ska absolut inte komma och hälsa på då för hon blir ju helt löjlig om hon får se valpar. Hälsa Tilda från mig, hälsar Pepsi:)

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...