lördag 17 april 2010

Vårbestyr

Efter en lång vinter kommer så våren, och därmed alla bestyr. Chefen för "Gnällatorpet" kallade in extra förstärkning för att få bukt med den krånglande vattenpumpen.
- I alla år har jag fått pumpen att fungera, men i år vill den inte, uttryckte sig den glade pensionären.

Sagt och gjort, fredagen var räddad. En utryckning med jobbarkläder och kamera var ett faktum och vi gav oss iväg.
Två som jobbar och en som fryser och fotograferar. Ja vad tusan, någon måste ju dokumentera till eftervärlden och den uppgiften har jag fått.
Om man blåser i röret och pumpen fungerar, då får man önska sig något. Dessvärre visade det sig att pumpen hade frusit sönder, så önskningen får vänta tills pumpen är fixad. En renoveringssats ska beställas och sedan kan pumpen lagas, SEDAN är det dags för en önskan. Jag vill önska först - haha!

2 kommentarer:

  1. Haha, hårt liv att dokumentera. Ser ut som Patrik har en viss längtan att få lära sig spela säckpipa :D

    Hoppas helgen varit bra.
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  2. Synd att man inte får önska först utan måste vänta tills pumpen fungerar. annars kunde ni ju önskat att de skulle fungera ;)

    Ha en bra måndag och tack för kommentaren på min blogg.

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...