söndag 23 januari 2011

Envis som synden

Andra lektionen i skidskolan idag. Alltså totalt tredje gången som Elias
står på ett par slalomskidor. Han har i veckan fått egna skidor,
pjäxor och stavar som vi hittade på Blocket. Han var
verkligen sugen på att få åka till skidskolan idag och allt
verkade väldigt lovande med tanke på hans humör.

Han öppnar upp skidskolan med denna blick och då vet man att
det betyder "fara och färde" och jag känner att det här kan bli tufft
idag. Erik och Patrik hyrde skidor och åkte i backen samtidigt som
Elias var i skidskolan.


När halva tiden har gått kommer Elias åkandes i barnliften och vinkar
sitt absolut speciella vink som betyder att;
nu kommer du hit på på momangen!
Shit också! Jag stålsätter mig och förbereder mig på värsta konflikten mellan
oss angående att fortsätta skolan eller inte. Då säger väl denna nybörjare till mig med en bestämd blick och en bestämd ton att:
Jag tror att jag är redo att åka i den stora backen nu!
Säg till Pappa och Erik att de väntar på mig så hänger jag på dem ner nästa gång!!!!!!

Jag känner att jag inte riktigt vet om jag har hört rätt och säger tappert:
Ja du menar att åka tillsammans ner till barnliften!!??? Haha!
Detta hade jag absolut inte väntat mig och känner att nu kan det
bli lite jobbigt här.

Nej det menar jag inte säger han då igen. Jag menar den stora backen!
Men det går inte säger jag. Du kan inte åka ner för den stora backen
och inte heller kan du ta liften upp - det funkar inte!

Skidläraren har tydligen hört oss och säger slutligen:
Vill du åka stora backen så kan vi göra det tillsammans när skolan är slut lite senare!!!!!!!!!!!!!!!

Baaaahhhhhhhrrrrwwwwrrrrrslköfkjalkfjlkjfsdkljfkjdflkjdfjsdkfjlkd
Jag tror jag svimmar! Hur fasen ska det gå till? Han kan ju knappt åka!

Men ner åkte de och upp kom han min envise son med den store liften
tillsammans med pappa! Jag fattar inte hur det här har gått till?
Jösses vad glad jag är! Vi kan åka skidor!

Ja det är väl bara jag kvar nu som ska ut i backen också.
Får bli nästa gång då jag måste hinna teckna en extra försäkring till mig själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...