onsdag 28 september 2011

Pepsi rapporterar

Det är helt ok om du grattar mig i efterskott.
I fredags den 23 september firade jag min 3-års dag.

Redan på morgonen märkte jag att det var något på gång.
Husse var inte hemma så mina två mindre hussar och matte samlades i köket
och sjöng för mig och sedan fick jag en sol i min fina skål.
Ibland kan jag få en sol (rå äggula) och då är jag väldigt petig med
att den ska vara hel och gärna ligga mitt i skålen.

Min present fick jag vänta med till kvällen för husse skulle visst vara med
också och se när jag öppnade den. Det kändes som om det aldrig blev kväll.

Men se vad jag fick! Ett paket, ett guldpaket!


Ett nytt stort ben, mitt, ben, bara mitt ben!


Jag blev allt lite pömsig här och bäst är väl att vakta benen och sova på
benet så kan ingen ta det ifrån mig.


Men ibland måste även jag vila.
Skönt att kunna vila och veta att ingen tar mitt ben.

Förr och även ibland nu också, så testar familjen mig om de får ta mina ben
ifrån mig. Jag skulle bara våga morra då. Jag har gjort det misstaget en gång
och då körde träningsskolan igång på högsta nivå, så den tabben gör
jag inte om fler gånger.


I skafferiet finns det även några andra gosaker som matte har
sparat undan till mig. Kanske får jag något nu till helgen, vem vet?

2 kommentarer:

  1. Grattis, grattis i efterskott Pepsi! Jag förstår att du hade en mysig födelsedag när du fick ditt drömben.

    SvaraRadera
  2. Sv: Du kan bara ana hur lycklig jag blev över att få en kamera. Jag fick en Canon eos 1100.Nu ska det fotas...:)Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...