onsdag 28 mars 2012

Lipton pyramidte

Full rulle i vardagen.
Provsmakar just nu tre sorters pyramidte från Lipton genom Buzzador.
Smakerna som ska bedömmas inte bara från oss här i familjen, utan även av dig om
du är intresserad, är:
Forest Fruit
Earl Grey
Mandarin Orange


Är du sugen på att prova och bor i byn så meddela mig så
tar jag reda på var din brevlåda bor.

Förra veckan delade jag ut några prover på jobbet och direkt fick jag respons
att Mandarin kanske inte riktigt föll någon i smaken.
Ja smaken är ju som baken, den är ju faktiskt delad.

Min personliga favvo är nog Earl Grey, tror jag, om det inte är Mandarin.......
Vi tycker att de här pyramidpåsarna ger mer smak än de traditionella påsarna.
Vi har även Kamomill och Jordgubb hemma i skafferiet av just Liptons pyramidte.

Visste du att:
Liptons teodlingar hittar man i Östafrika.
En tebuske kan producera te av hög kvalitet i mellan 60 och 80år.

Skillnanden mellan grön och svart te ligger i hur bladen behandlas efter plockningen.
Svart te, då ska tebladen vissna, rullas och luftas för att låsa in smaken.
Grönt te, där hettas bladen  upp direkt efter plockningen, det göa att teet förblir grönt i färgen och behåller sin fina smak.






4 kommentarer:

  1. Kul att vi möttes på bron igår!:)

    Visst är han söt min lille hjälpreda. Jag tycker det är givet att barnen ska hjälpa till hemma. Man gör dem ingen tjänst genom att bara växa upp med "hotellservice".

    Jag kan testa några av dina teer. Vet du var min brevlåda bor?

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag vet var din brevlåda bor:) Lägger i något i den inom kort:)

      Kramizar!

      Radera
  2. Spännande! Ska nog köpa mig dessa te! Dottern älskar att dricka te! :)
    Ha en fin dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Det var faktiskt goda smaker och det finns ju mer att välja på i affären.

    Ha det bra!
    Kramizar!

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...