torsdag 29 mars 2012

Lite vår


När Pepsi och jag ändå är igång med planteringar, har jordat ner oss ända upp
över öronen - då kör vi någon kruka till vår egen trappa också.

Det var väldans vad folk var på mig om att jag hade stulit en kruka (från min bror) och fixat till
den så där utan att fråga.
Helt plötsligt ville var och varannan att jag skulle komma och stjäla deras krukor också!
Men halllååå, hur skulle det se ut om jag höll på sådär?
Stjäla ska man inte göra!!
(bara ibland)


Nu ska det ju bli lite kallare till helgen igen, suck!
Men till Påsk har de väl ändå lovat att det ska bli fint. Bryter man det löftet då blir
jag inte glad. Man kan inte bara byta väder så där efter hur vindarna blåser.
Har man sagt att det blir fint, då får det banne mig bli fint.
Over and out!!




5 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillade det där påskriset i krukan. "Bara" ett par pinnar, det ska väl jag också hinna med. Alltså stjäl jag idén!
    Annars är det full fart här och nu måste vi förmodligen riva ur vardagsrummet också för det ska läggas nytt golv. Det är lite mycket just nu.....
    Jo, det där med mygg och damm var att våra grannar hade en damm som dom aldrig skötte, så dom hade vansinnigt med mygg. Själv är jag funtad så att finns det en mygga inom 100 meter så sticker den mig, alltså var det inte så kul och jag gnällde så Rolle hörde det. Skulle jag inte gjort, han fick "vatten på sin kvarn"!
    Men här har vi nästan inga mygg, kan bero på att vi har massor av småfåglar som bor hos oss - bl.a. halsbandsflugsnappare, svart & vit fl.snappare m.m. m.m.

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt! Vilka härliga påskblommor! :)
    Ha en fin fredag! :)
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lana!
      En härlig helg tillbax!
      Hoppas snön uteblir:)

      Radera
  3. Ja Susie ibland är det lite förmycket, man får vänta in tills det lugnar ner sig:) När det nu gör det......
    Kul med fåglar tycker jag, men vi är lite sura på "våra" fåglar. Varje vinter matar vi dem, men ingen äter. Vi gör oss till på alla sätt och vis, men inga vill ha:(
    I våra holkar däremot så flyttar det in fåglar på våren och det är vi glada för.

    Ha det bra!
    Kramizar!

    SvaraRadera
  4. Åh, så fina blommor! Vad häftigt att plantera i en vattenkanna.
    Håller med dig...jag vill också ha sol i påsk!! Kramisar

    SvaraRadera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...